BESSIE RALLI

BESSIE RALLI

by Maria Karachristou
Published on: Sep 4, 2020 at 13:08

Στο στήθος ένα σφίξιμο
το βήμα χάνω, πάω βιαστική
από την αγωνία, την λαχτάρα, φόρεσα
το γάντι το αριστερό, στο χέρι το δεξί.

‘Άννα Αχμάτοβα

“Incubation” Copper, cord, 20x19x8cm 2020

Το έργο της Μπέσσυ Ράλλη τρεμοπαίζει με σταθερότητα και σαγήνη, ορμητικά ήσυχα και αθόρυβα. Χειρονομίες μέσα από κοψίματα, τομές και διπλώσεις, σαν αερικά του ανέμου τα σταθεροποιεί με συνέπεια και σίγουρο χέρι και βλέμμα.

Η δύναμη του εύθραυστου η επιμονή στο αβέβαιο και ημιτελές στο εν δυνάμει ολόκληρο που αυταπατάται διαρκώς σαν ωδή στο φθαρτό και φευγαλέο η Μπέσσυ Ράλλη δίνει σώμα στο μη προφανές, σ’αυτό που μας ξεφεύγει.

Το έργο της άφυλο, κάτι που με εντυπωσίασε, χωρίς ίχνη αν το έφτιαξε γυναίκα ή άντρας, διακατέχεται από το πανανθρώπινο και ουσιαστικό.

‘’The seat of disquiet – Just whisper, feel comfortable’’ Plastic, cork, clip. 36x24x12cm 2020

Το έργο της, της μοιάζει. Σε κοιτά κατευθείαν στα μάτια με ευγένεια και γλυκιά μητρική σταθερότητα. Με εντυπωσιάζει αυτή η τόσο εύθραυστη δύναμη της που φτιάχνει έργα σαν συνειρμούς, ολόκληρα στις διακοπές και τα νοήματα τους, φευγαλέα αλλά σταθερά ταυτόχρονα. Της ζήτησα να μου πει δυο λόγια για την δουλειά της, βρήκα το κείμενο εξαιρετικό, καλύτερο από το δικό μου και με την άδεια της το παραθέτω αυτούσιο:

«1. Η μορφή των έργων μου είναι υποκείμενη σε συνεχείς μεταβολές μέσα στο χώρο, είτε ως πρόθεση διαχείρισής του με παράλληλη εμπλοκή του θεατή, είτε ως μέρος ενός αρχείου σκέψεων που συντηρώ μέσα από αμφίσημες δηλώσεις, ακυρώσεις, επανερμηνεύσεις, εκμεταλλευόμενη το απρόβλεπτο, το λάθος, το τυχαίο. Με αφετηρία το σχέδιο και το οργανικό πάντρεμα των υλικών, βιομηχανικών ή φυσικών, δημιουργώ ημιτελείς τόπους, που θέτουν ερωτήματα για το άδηλο και το φανερό, τη διττή φύση, τη σιωπή, τον έρωτα, το σκοτάδι της εξομολόγησης, τον εγκλωβισμό. Με ενδιαφέρει τα έργα μου, να παραμένουν ζωντανά, σε κατάσταση αναμονής, εκκολάπτοντας νέες επισυνάψεις και επανερμηνεύσεις.

“Slide in a silent trap” Plastic, copper, cord 30x22x14cm 2020

(για μένα και το σχέδιο)

  1. Το σχέδιο με όλες του τις αναφορές και την ανισορροπία του, το ευγνωμονώ. Το ευγνωμονώ γιατί αγαπάει το βλέμμα μου, γεμίζει ανύποπτες ώρες, λεπτά από τη καθημερινότητά μου, μου χαρίζει ανάσες, μου θέτει πολύτιμα ερωτηματικά, εισβάλλει στα όνειρά μου, με μαγεύει και ας με προδίδει κάποιες φορές. Συνυπάρχω μαζί του, και το θεωρώ δώρο. Έτσι και αλλιώς το σχέδιο, είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει, δηλαδή και προσχέδιο. Με εκπλήττει συνεχώς.

(για μένα και τα υλικά)

  1. Τα υλικά που χρησιμοποιώ και συλλέγω αναμοχλεύοντας κατά καιρούς, αποτελούν βασικό κομμάτι της δουλειάς μου, νοηματοδοτώντας πολύ συχνά τα έργα μου από την ίδια τους τη δύναμη, την ευθραυστότητα ή το βάρος του βιώματος. Τα επαναπροσδιορίζω και πολύ συχνά με εξωθούν στα άκρα, ή με καθοδηγούν από μόνα τους με τη πλαστικότητα, την εύθραυστη συμπεριφορά τους, τη σκληράδα τους, την εμμονή τους. Με την ανατρεπτική τους μετάλλαξη, με αιφνιδιάζουν και με ιντριγκάρουν σιωπηλά.

(λάστιχο, πλαστικό, σύρμα, ριζόχαρτο, βαμβακερά υφάσματα, μαλλί, μέταλλα, φερμουάρ, μελάνι, καρμπόν, ψηφιακές εκτυπώσεις κλπ)

– Λατρεύω τα μανιτάρια πλευρώτους και το βασιλικό

-Αγαπώ τους ανθρώπους που δεν προσπαθούν να μου αποδείξουν κάτι και με αφήνουν να τους ανακαλύψω.

-Αγαπώ το ειδύλλιο του Μοντιλιάνι με την Άννα Αχμάτοβα.»

CV

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε νομικά στη Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία (MA in European Studies). Από το 2007 έως το 2012 σπούδασε ζωγραφική στο Ζ’ εργαστήριο ζωγραφικής της ΑΣΚΤ με καθηγητή το Γιάννη Ψυχοπαίδη, γλυπτική με το Νίκο Τρανό και φωτογραφία με το Μανώλη Μπαμπούση. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.     https://www.facebook.com/bessie.ralli/    μαίηλ: vasilrall@gmail.com