Ο τελευταίος καλλιτέχνης που συνάντησα σε συνθήκη κανονικότητας ήταν ο Ηλίας. Μέχρι σήμερα που γράφω το κείμενο, έχουν περάσει δύο μήνες. Σε αυτούς τους δύο μήνες ένας κινέζος έφαγε μια νυχτερίδα, ο πλανήτης μολύνθηκε, άνθρωποι πέθαναν, κλειστήκαμε σε καραντίνα όλος ο κόσμος, ενώ περιμένουμε να βρεθεί φάρμακο ή εμβόλιο.

Σήμερα που πήγα πρώτη φορά στην γκαλερί όπου είχε εκθέσει ο Ηλίας 20-6-2020 πήρα μια δόση κανονικότητας, όπως την τελευταία φορά που τον είχα συναντήσει με καφέδες και τετράδιο να σημειώνω και τον ήλιο με χαρά να μου καίει το μέτωπο στραβώνοντας με ενώ τον αποχαιρετούσα στην Βουκουρεστίου, ένα χαρούμενο Σάββατο.
Καλός οιωνός που είδες τον Ηλία, μου’ παν σήμερα, όταν ανέφερα το περιστατικό. Ελπίζω και γω να’ ναι έτσι. Σχεδόν το πιστεύω.
Αναμοχλεύω τις σημειώσεις μου έχω χάσει την συνάντηση ως μνήμη αλλά κρατώ στα χέρια μου τον σκελετό που κάποτε είχε σάρκα αλλά τώρα μου έμειναν τα κόκαλα μόνα τους και πιθανόν να κάνω σούπα. Δεν σνομπάρω κανένα φαγητό. Που μπορούν ανετότατα να διαβαστούν, χωρίς να επεξεργαστούν σαν ένα Εξαίσιο Πτώμα. Μακάβρια σκέψη ναι, σαν αυτά που ζήσαμε και ζούμε, ψύχραιμα πλέον. Απλά ήρθε πιο κοντά μας σαν υπενθύμιση η φθαρτότητα μας. Τίποτε άλλο.
Πάμε Ηλία, αντιγράφω όπως τα έγραψα και ξέρω θα σ’ αρέσει, που μοιάζει σαν έργο σαν ποίημα απ’ το έργο σου παρμένο-αποσπασμένο-διαβασμένο, φτιαγμένο με συγκυρία και αποσπασματικότητα, όπως συμβαίνει στη ζωή.
Με αφορμή την έκθεση του, καταγράφω αυτούσια τα λόγια του, όπως στα γρήγορα σημείωσα, σαν ένα dadaποίημα:
Τα αντικείμενα. Ξεκινώ από τα αντικείμενα – Ευρήματα – Υλικά – διάλογος. Το ζητούμενο – ο χειρισμός – η παρέμβαση. Μεταμόρφωση.
Σπιτάκι με τσιμέντο –Ποτήρια –Συσκευές (στα έργα του)
Τα ζώα. Ο Ταύρος.
Η γονιμότητα. Κρατάει το άλλο του μισό – Τομές – Το γυάλινο σεντόνι. Βed – Rules
Το Φως.
Αναλογικό – σωματικό. Άνθρωπος – χώρος.
Fest
Φωτογραφικός χώρος, γλυπτικά ανάλογα.
Χώρος/χρόνος, παρουσία.
Ισορροπία.Συνδέσεις.
Σκοτεινός θάλαμος.
Αρνητικό-θετικό.
Από το ορατό στο αόρατο-στο ορατό ξανά.
Εμφανίζεις κρυφά χωρίς να ξέρεις.
Διαδικασία. Εύρημα. Αρνητικό. Η μήτρα του κλικ.
Τεκμήριο. Παρελθόν.
Παραβίαση – Διάρρηξη.
Ο δράστης. Το έργο.
Τσβάιχ – Το μυστήριο της καλλιτεχνικής δημιουργίας – πάρτο μου λέει.
Το έργο του Ηλία παραμένει σχεδόν στο μυστηριακό του περίβλημα, χωρίς να καταφέρω να το αποκαλύψω.
Έτσι τα έφερε η μοίρα και η ζωή, ήμουν όμως πολύ χαρούμενη και περήφανη για αυτή την δυνατότητα.
Της μη αποκάλυψης.
Φίλε Ηλία σε ευχαριστώ.
________________________________________
Ο Ηλίας συμμετέχει αυτόν τον καιρό στην έκθεση:
‘OVERMORROW’ στην γκαλερί ekfrasi – yiannagrammatopoulou
Βαλαωρίτου 9α, από 25 Ιουνίου έως 24 Ιουλίου 2020
Συμμετέχουν: Αννίτα Αργυροηλιοπούλου, Μιχάλης Αρφαράς, Απόλλων Γλύκας, Κορνήλιος Γραμμένος, ΜάριονΙγγλέση, Αντιγόνη Καββαθά, ΤζουλιάνοΚαγκλής, Παναγιώτης Μπαξεβάνης, Νίκος Παπαδημητρίου, Ηλίας Σιψάς, Άγγελος Σκούρτης, Κώστας Τσώλης, Παντελής Χανδρής.
Επιμέλεια: Γιάννης Μπόλης-Ιστορικός Τέχνης
Διευρυμένο ωράριο εγκαινίων: Πέμπτη 25 Ιουνίου, 12.00 – 21.00
Διάρκεια: 25 Ιουνίου – 24 Ιουλίου 2020